W gospodarstwie - mamy ich dzieci.
Proponowany plan dnia.
RANEK:
Zabawy dydaktyczne:
Zagadki słowne.
Jestem różowa, tłusta i kwiczę, kiedy w chlewiku zapasy ćwiczę. (świnia)
Ptak jest ze mnie kolorowy i gulgotać wciąż gotowy. ( indyk)
Ma skrzydła dwa, mówi kwa, kwa, kwa. (kaczka)
Spotykasz go w stajni albo w zagrodzie, a jego ogon zawsze jest w modzie. (koń)
Mogę, gdy zechcę, dać dla człowieka nawet wiaderko pysznego mleka. (krowa)
Za każde jajko, małe czy duże, podziękuj, proszę, gdaczącej ...( kurze)
Jestem biała, jak waz syczę, tyle razy,że nie zliczę, lubię chodzić gęsiego czy wiesz kim jestem, kolego? (gęś)
Mam na sobie same loczki, futro białe jak obłoczki, a gdy czegoś mi się chce mówię tylko: me,me, me. (owca)
" Gdzie jest zwierzątko?" - utrwalenie położenia przedmiotu w przestrzeni: na, pod, za, obok.
Dziecko zamyka oczy, chowamy zabawkę np. kaczuszkę. Zadaniem dziecka jest odnalezienie zabawki i określenie położenia (gdzie była kaczuszka - pod stołem)
Drugie śniadanie, zabawy według zainteresowań dzieci.
Mamy i ich dzieci. Utrwalenie nazw zwierząt dorosłych i nauka nazw potomstwa.
"Dobieranie zwierząt w pary" mówimy nazwę osobnika dorosłego, dziecko nazwę potomstwa.
krowa - cielątko
kura - kurczątko
koza koźlątko
kaczka kaczątko itp.
Karty pracy str. 9 lub wydrukuj:
Aby otworzyć dokument do druku kliknij kwadracik ze strzałkom w prawym górnym rogu dokumentu, następnie w ikonkę drukarki.
Przerwa obiadowa, zabawy na świeżym powietrzu
POPOŁUDNIU:
"Liczymy zwierzęta" - dziecko liczy, dorośli wskazują cyfrę, dziecko zakreśla. (dla starszych i młodszych)
Aby otworzyć dokument do druku kliknij kwadracik ze strzałkom w prawym górnym rogu dokumentu, następnie w ikonkę drukarki.
Przypominamy piosenkę, rozmawiamy na temat pogody za oknem. Co zmieniło się w przyrodzie.