W gospodarstwie - koncert na podwórku
Proponowany plan dnia.
Ranek
Zabawy dydaktyczne:
Dzieci nazywają zwierzęta, mówią co robią i naśladują odgłosy.
Zagadki
Drugie śniadanie. Dowolne zabawy dzieci.
Zajęcia dydaktyczne:
"W kurniku" - słuchanie wiersza A. Boyer - ćwiczenia ortofoniczne. Zapoznanie dzieci z ptactwem domowym.
Już od rana gwar, gdakanie,
ryki, piania, gulgotanie.
O co dzisiaj tyle krzyku?
Sprawdź, kto mieszka w tym kurniku.
W tym kurniku mieszka kura, Kura zawsze nosi pióra,
grzebie nóżka, jajka znosi, ko ko gdacze kiedy prosi.
Tutaj również mieszka kaczka,
nosi piórka zamiast fraczka,
bose nóżki krzywo stawia,
kwa, kwa kwacze gdy rozmawia.
Pośród ptactwa indyk mieszka,
gul,gul gulgocze ten koleżka.
Sznur korali ma pod brodą,
są czerwone zgodnie z modą.
Kto mieszka w kurniku? Dzieci oglądają zdjęcia, omawiamy co jest na ilustracjach, zwracamy uwagę na budowę ciała ptaków gospodarczych.
Kury, kogut.
Indyczka, indyk.
Kaczka , kaczor.
Gęś, gęsior.
Proponowana praca plastyczna.
Przerwa obiadowa. Zabawy na świeżym powietrzu.
Popołudniu
" Kurka" zabawa z tekstem. Masażyk.(zabawa relaksuje dziecko, pogłębia naszą wieź z nim.)
Po podwórku biega kura - przebieranie dwoma palcami wzdłuż kręgosłupa dziecka;
otrzepuje z rosy piórka - muskanie ramion dziecka,
na na robaczka dziś mam smaczek - lekkie pełzanie opuszkiem palca po karku
czy tu schował się robaczek? - łaskoczemy palcem.
Proponowana bajka.
Dla chętnych.