W gospodarstwie - zwierzęta i ich domy.
Proponowany plan dnia.
RANEK:
Zabawy dydaktyczne:
"Zwierzęta na wsi" - rzucamy kostką i naśladujemy wylosowane zwierzątko (bierzemy udział w zabawie)
" Rozmowy zwierząt" A. Surowiec dziecko słucha wiersza i ma za za zadanie zapamiętać jak najwięcej zwierząt występujących w wierszu.
W gospodarstwie już od rana rzecz się dzieje niesłychana.
Obudziły się zwierzęta i dyskusja rozpoczęta.
Kukuryku, kukuryku.
Kto tak pieje przy kurniku?
A to kogut kukuryku woła kury do kurnika.
Ko, ko, ko,ko, ko, ko, a to kto?
To jest kura złoto pióra.
Grzebie w ziemi pazurami
szuka miejsca z robaczkami.
Kwi, kwi, kwi, kwicze świnka, co różowy ryjek ma,
kwi, kwi, kwi, cha, cha, cha.
Kto tak czysty jest jak ja?
Na to kaczka kwacze tak:
kwa, kwa, kwa, kwak
idź do rzeki umyj ryjek będziesz ładna tak, tak,tak.
Usłyszała to też krowa, zaryczała: muu, muu, muu.
Słyszę rady dajesz tu,
więc się umyj świnko już. konik zarży i ha, ha,
Tak zakończy się historia ta
Drugie śniadanie, zabawy według zainteresowań dzieci.
Zajęcia dydaktyczne:
"Zwierzęta i ich domy' - utrwalenie nazw zwierząt, zapoznanie z nazwami pomieszczeń, w których przebywają.